top of page
פוסטים אחרונים
חיפוש לפי תגיות
No tags yet.

יום היוגה הבינלאומי


היוגה היא תורה פיזית, מנטלית ורוחנית שמטרתה להתמיר את גופו ונפשו של האדם. שורשיה הולכים אחורה כחמשת אלפים שנה וארץ מוצאה היא הודו. היוגה הגיעה למערב רק בשלהי המאה ה-19 וכיום מספר המתרגלים בעולם כולו מוערך בכשלוש מאות מיליון.

אחד הרגעים המכוננים בחדירתה למערב היה בנאום שנשא סוואמי ויוקננדה, יוגי בעל שם, בפרלמנט העולמי של הדתות בשיקגו, בשנת 1893. ויוקננדה פתח את נאומו במשפט "אחי ואחיותיי באמריקה" וכבר במשפטו הראשון הסעיר וריגש את הקהל. יום היוגה הבינלאומי הוא הדהוד של אותו אירוע מכונן, אחים ואחיות בכל העולם נפגשים לחוות אחווה באמצעות תרגול אשר מקרב ופותח לבבות.

יום היוגה הבינלאומי, או כפי שהוא ידוע בקצרה, יום היוגה, נחגג מחר ה-21.6. יום זה הוכר כחג בינלאומי על ידי העצרת הכללית של האו"ם ומציינים אותו ב-180 מדינות באמצעות תרגולים רבי משתתפים. התאריך שנבחר לכבד בו את היוגה והאחדות האנושית אינו מקרי. זהו יום היפוך הקיץ (summer solstice), היום הארוך בשנה בהמיספרה הצפונית של כדור הארץ. ביום זה המבשר את תחילת הקיץ, השמש מגיעה (מנקודת ראותם של צופים על כדור הארץ) לנקודה הצפונית ביותר שלה מעל קו המשווה, וחצי הכדור הצפוני נמצא בנטייה מרבית לכיוון השמש. המונח האנגלי לנקודת ההיפוך, ,solstice מקורו מהמילים הלטיניות – sol (השמש) ו- stitium (לעצור), ומשקף את העובדה כי נראה שהשמש עוצרת והופכת את כיוון תנועתה. המועד הזה נחשב למבשר טוב ולזמן מתאים לכבד את כוחה של השמש המחייה והטבע בכלל, זמן מתאים לחוות אחדות בתוכך, עם העולם ועם הטבע.

בתקופה הנוכחית, תרגול 108 ברכות לשמש נחשב כדרך להתחבר ולחוש באנרגיית השמש מפעמת בתוכנו, ומתורגל בארצות רבות כחלק מרכזי בחגיגות יום היוגה. התרגול יוצר חום פנימי, הזרימה בין התנוחות מסמלת את זרימתו של הטבע, חילופי העונות, היום והלילה. השמש מסמלת את אור הידע הפנימי אותו אנו רוצים לחשוף ולגלות בתוכנו. נפלא לראות אנשים רבים במקומות שונים בעולם מתרגלים יחד את רצף התנוחות הזה ומברכים בצוותא את השמש ומה שהיא מסמלת.

יש לזכור עם זאת, כי היוגה היא תרגול אישי, אותו מבצע האדם על בסיס יומיומי, בהתמסרות ובהתמדה, ובליווי והדרכה של מורה. היא נרכשת באמצעות השקעה, לימוד והתעמקות. קורס מורים מעמיק החושף את התלמידים לרזיה וצפונותיה של היוגה והמסייע לקדם אותם במסע האישי הפנימי שלהם הוא קפיצת מדרגה אמיתית באימון.


bottom of page