top of page
פוסטים אחרונים
חיפוש לפי תגיות
No tags yet.

פיתוח אימון יוגה אישי

על פי רב אנו נתונים בתוך מירוץ יומיומי, להספיק ולבצע את המטלות והמחוייבויות היומיומיות ואיננו עוצרים לקחת את הזמן לטפל בעצמינו. המלצתי, היא להתחיל להתאמן ביוגה, ולאילו המתאמנים כבר, לפתח אימון אישי. לקחת פסק זמן יומי על מנת להיפגש עם העצמי, לשחרר את הגוף ולהרגיע את התודעה. בניית הרגל של אימון אישי הופך את היוגה מתרגול ספורדי לדרך חיים. חשוב והכרחי ללמוד יוגה בהדרכתו של מורה מוסמך, עם זאת, על מנת להפוך את היוגה למשמעותית יותר בחיינו רצוי להפוך אותה להרגל קבוע. כאשר אנו מפנים זמן על בסיס יומיומי לתרגול היוגי אנו מתחילים לגלות את השפעותיה המיטיבות מחלחלות לתוך כל עשיה שלנו. האימון האישי מאפשר לנו תוך קשב עמוק לעצמינו לתרגל בדיוק את הדבר לו אנו זקוקים באותו רגע. בהעדר הנחיות מבחוץ של המורה ניתן באמצעות הפניית הקשב פנימה, לאבחן את מצבינו ולהתאים אימון לצרכים שלנו. עם הזמן, כאשר נעשים מיומנים יותר ומודעים יותר ניתן להתאים לעצמינו כל יום תרגול שיוביל אותנו לאיזון האופטימלי.

אל תיבהלו! לא חייבים ואף לא מומלץ להתחיל עם אימון יומי של שעה וחצי כפי שמקובל לעשות בשיעור יוגה. הייתי ממליצה להתחייב לאימון קצר של לא יותר מעשרים דקות. כך האימון נתפס כאפשרי ובלתי מאיים.... ברגע שכבר מתחילים, נהנים ומפיקים תועלת מהאימון וקל יותר להאריכו. חשוב לפנות זמן קבוע לביצועו כך שהוא לא ידחה וייפול בין הכיסאות. סדרו לעצמכם מקום נעים וקבוע, בבית או במשרד, בו אתם יכולים לתרגל. תיצרו אוירה מרגיעה סביבכם. סידור תנאים נוחים לאימון יקלו על ביצועו.

מה אמור האימון לכלול?

רצוי, עד כמה שהזמן מאפשר, לכלול באימון תנוחות יוגה, נשימות ומדיטציה קצרה. ניתן להיעזר במורה שלכם בבניית רצפי תנוחות המתאימים לכם. קחו דקות מספר להפנות את הקשב פנימה בישיבה. הפנו את המבט אל הנשימה ואף בצעו מספר תרגילי נשימה. תמיד טוב להתחיל את תרגול התנוחות בברכת השמש, המחממת ומגמישה את הגוף כולו, או אפילו לבסס את האימון כולו עליה. ניתן לבצע את התנוחות לאט עם שהיות ארוכות בתנוחה או באופן מהיר ודינאמי כדי להמריץ את הגוף ולהזרים בו אנרגיות. ניתן לשלב לתוך ברכת השמש כל פעם תנוחות נוספות אחרות. אפשר להתמקד בסוג מסוים של תנוחות כמו למשל תנוחות עמידה. תנוחות אלה הינן בסיסיות ומכינות את הגוף לתנוחות מורכבות יותר, מאד מחזקות ומגמישות ולכן טוב לבצע אותן. סיימו את האימון בהרפיה או בישיבה למדיטציה קצרה.

הדבר החשוב ביותר באימון האישי הוא להנות ממנו. נסו להימנע מלהפוך אותו לעול. זכרו כי החלק הקשה ביותר באימון הוא לגרור את עצמיכם אל המזרון, אולם ברגע שמתחילים, חשים את ההנאה שבאימון והקושי נעלם כלא היה.

ועוד נקודה אחת, היוגה מייחסת חשיבות גם ללימוד וקריאה של טקסטים. כתבים אלה מעוררים השראה, מדריכים אותנו וחושפים אותנו לידע נעלה, המעניק נופח נוסף להיבטים היותר פיזיים של האימון. נסו לבחור ספר רוחני שילווה אתכם והקפידו לקרא מספר עמודים ביום. כך באמצעות האימון והלימוד תיצרו בריאות, שלווה ואושר בחייכם.

bottom of page