top of page
פוסטים אחרונים
חיפוש לפי תגיות
No tags yet.

שרי ינטרה

ינטרה היא כלי חזותי המשמש כאמצעי להתרכזות או כיצירות סמליות של תבנית האנרגיה של האלוהות, כפי שהיא נראית על ידי מורי טנטרה בחזיונותיהם. משמעות המלה ינטרה היא "מה שמשמר את התמצית ומשחרר" או "מביאה חירות מהמוות ונותנת שחרור, מוקשא".

הינטרה היא כלי המשמש למשוך את המודעות מהעולם החיצון ולכוונה לעולם הפנימי, ובכך לסייע למתרגל לעבור למצב הכרתי אחר (הריש ג'והרי). הינטרה מסמלת את הצורה האלוהית, היא מהווה מעין שרטוט של הרמות והאנרגיות של היקום בעוד המנטרה המתלווה אליה מסמלת את רוחו ושמו של האלוהי ויחד הם מייצגות את השמות והצורות של הבריאה.

הינטרות מורכבות מרבוע המכיל עיגולים, משולשים, עלי כותרת של לוטוס וריבועים.

שרי ינטרה נחשבת לאם כל הינטרות ועל פי רב מייצגת את האלה לאקשמי (אלת המזל). היא בנויה מתשעה משולשים סביב נקודה מרכזית, הבינדו. חמישה משולשים פונים כלפי מטה ומסמלים את העקרון הנקבי, שאקטי, וארבעה משולשים פונים כלפי מעלה ומסמלים את העיקרון הזכרי, שיוה. ג'והרי מסביר כי חוסר האיזון בין משולשי שיוה למשולשי שאקטי הוא שיוצר את הדינאמיות ואת העוצמה של הינטרה הזו. תשעת המשולשים מורכבים כך שהם יוצרים 43 משולשים קטנים יותר, בדומה לכך שבקוסמוס, המפגש בין הכוחות הזכריים והנקביים מניע יצירה

בעולם התופעות. סביב המשולשים מצוייר לוטוס בן שמונה עלי כותרת המסמל את האל וישנו. סביבו יש עוד לוטוס בן ששה עשר עלי כותרת המסמל את השגת המטרה. אצל היוגי משמעות הדבר, שליטה בחושים ובתודעה. הינטרה תחומה על ידי ארבעה עיגולים המסמלים את היקום במקרוקוזם ואת גוף האדם במיקרוקוזם.

הינטרה ממפה את המסע הרוחני של האדם ממצב הקיום החומרי להארה; ממעגל המשולשים החיצוני לנקודה המרכזית המסמלת את האיחוד העליון ומקור כל.


bottom of page